ZESPÓŁ SZKÓŁ
imienia
Poległych 
na Pasternioku
ul. Miarki 1a
43-180 Orzesze
 

STRONA GŁÓWNA
 
SZKOŁA
   informacje 
   dyrekcja
   nauczyciele
   historia i patroni
   nagrody, stypendia
   osiągnięcia  
   z życia szkoły
 
DLA UCZNIÓW
   klasy
   zaj. pozalekcyjne

   egzamin

 
DLA RODZICÓW
 
 
GALERIE
 
SZKOŁA W MEDIACH
 
KONTAKT e-mail
tel/fax 32 2215234

BAZA PRODUKTÓW PROJEKTU

COMENIUS 2009-2011

Działania podejmowane w ramach realizacji projektu

Maj 2011

- wizyta w naszej szkole nauczycieli z Norwegii, Walii, Francji, Hiszpanii i Słowenii

 

Kwiecień 2011

- konkurs na najlepszą wizytówkę 

 

Marzec 2011:

- pokaz mody ekologicznej - 21 III

 

- projekt wizytówki programu Comenius "Use ut wise, use it twice"

 

Luty 2011:

- spotkanie w Hiszpanii

 

Styczeń 2011

- przygotowanie plakatu przedstawiającego rzeźbę ekologiczną

- porównianie źródeł energii w poszczególnych krajach partnerskich z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych

- przygotowanie projektów do pokazu mody

 

Grudzień 2010

- konkurs na rzeźbę ekologiczną

- prace nad rzeźbą ekologiczną

 

Listopad 2010

- konkurs drużynowy o Francji

- przygotowanie kartek świątecznych

 

Wrzesień 2010:

- spotkanie we Francji - Meyzieu koło Lyonu

Zajęcia żeglarskie Wizyta w sortowni odpadów Wzgórza Beaujolais Miasteczko Oingt
Winnica Widok na Lyon Wieża Eiffla

 

Czerwiec 2010

- wyjazd do Słowenii

 

Kwiecień i maj 2010

- dyktando z języka angielskiego oraz konkurs drużynowy o Walii

- wyjście do firmy FVZ, produkującej przetwory mięsne 

- ankiety dla uczniów dotyczące zużycia energii

 

Marzec 2010

- odnajdywanie sposobóe oszczędzania energii; przygotowanie gazetki promującej oszczędzanie energii

- przygotowanie ulotek dla rodziców przedstawiających sposoby oszczędzanie energii

 

Luty 2010

- wyjazd do Walii - Gorseinon koło Swansea

 

Grudzień 2009

- drużynowy konkurs wiedzy o Norwegii - 1 XII

- pierwsze podsumowanie realizacji zadań w ramach projektu - 17 XII

 

Listopad 2009

- dyktando z języków: angielskiego i niemieckiego (w ramach obchodów dnia języków obcych)

- rozstrzygnięcie konkursu na logo

- wyjazd do elektrowni "Łaziska" - 30 XI

 

 

Październik 2009

- konkurs na logo, które będzie odzwieciedleniem hasła projektu "Use it wise, use it twice"

 

Wrzesień 2009:

- zapoznanie poszczególnych klas gimnazjum z głównymi założeniami i celami projektu Comenius

- spotkanie w Norwegii - Leirvik

- wyjazd na basen w ośrodku rekreacyjno-sportowym "Żabka" w Łaziskach Górnych (pozyskiwanie ciepła ze źródeł odniwialnych - kolektory słoneczne) - 30 IX

 


The first part of realization of the Comenius Project: september 2009-february 2010

Timetable Form of realization People responsible for the tasks
Sources of energy Additional classes from biology, geography and chemistry - the realization of the topic connected with the sources of energy (conventional and alternative sources). Physics - the realization of the topic connected with the sources of energy during the classes on the third year of the junior high school Dominika Michalska - Rzytki, Beata Kałwak, Mariusz Pa stuszka, Celina Moroń
Competition for creating a logo connected with the slogan "Use it wise, use it twice" The organization of the competition for all of the students in the junior high school. The students will have tasks to create a logo, which will be connected with the slogan "Use it wise, use it twice". The most interesting works will take part in the Comenius competition. Preparation of the exhibition of the previously created prejects. Beata Marek - Pacześ, Dominika Michalska - Rzytki, Beata Kałwak, Mariusz Pa stuszka, Celina Moroń
Acquainting with the information connected with the countries taking part in the Project English - all of the students will be systematically acquainting with the information about the history, geography, culture and customs of the different countries (also those which are taking part in the project). Moreover, the children will be taking part in the competition about their knowledge of the countries taking part in the project. Geography - the children will be acquainting with the information connected with the countries taking part in the project. In the competition, children will chose one of the country, which takes part in the project. They will have a task to prepare the information about the previously chosen country. From the gathered content and information there will be created an educational poster. Sylwia Spyra,  Mariusz Pa stuszka
Creating and maintaining "pen friends" relationships Checking the content of the letters in the respect of the grammatical correctness. Giving the students help in making new relationships. Sylwia Spyra
Discovering and exploring of the new sources of energy Organization of the educational trip to the power station in Łaziska Górne, coal mine in Ornontowice and to the swimming pool "Żabka" in Łaziska Górne. Getting data connected with the alternative sources of energy: solar batteries. Celina Moroń, Beata Kałwak, Dominika Michalska - Rzytki
Identifying the system of the production of energy and needs of the customers The structure of the production of energy respectively in different parts of economy - the internet statistics. Mariusz Pa stuszka
Preparation of the presentation (PowerPoint) Revision and preparation of the presentation. Anna Redzik, Beata Marek - Pacześ,  Mariusz Pa stuszka